Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Długo oczekiwałem trzeciej odsłony snajperskiej serii warszawskiego studia CI Games. Sniper: Ghost Warrior 3 miał być powiewem świeżości, zmianą podejścia znanego z dwóch pierwszych części i znacznym krokiem w przód. Co prawda w Wielkiej Brytanii gra w pierwszym tygodniu sprzedawała się świetnie, ale przyszłość może być niepewna. Za przyjemną snajperską grą kryją się niestety błędy, dość znaczna ich ilość, co może wywołać frustrację, ale na pewno nie przekreśla tego tytułu. Mimo wpadek bawiłem się świetnie, bo Sniper: Ghost Warrior 3 ma naprawdę dużo do zaoferowania.

Grę do recenzji dostaliśmy od twórców, studia CI Games.
GIERMASZ-Recenzja Sniper Ghost Warrior 3

Jon North to prawdziwy żołnierz XXI wieku. Potrafi doskonale obsługiwać różnorodną broń, korzysta z dobrodziejstw nowoczesnej technologii, ale też rzuca mięsem i słabym dowcipem podczas rozmów z innymi bohaterami w grze. Głównym zadaniem w Sniper: Ghost Warrior 3 jest walka z separatystami siejącymi terror w Gruzji oraz poszukiwanie śladów zaginionego brata-żołnierza Roberta. W scenariuszu przeplata się kilka innych postaci, ale to fikcyjny konflikt jest główną osią gry. Trochę szkoda, bo jednak wokół zaginięcia bliskiego można było zbudować naprawdę ciekawą fabułę. Ale nie ma co narzekać, bo towarzyszące nam postaci też są barwne, choć w prerenderowanych przerywnikach wyglądają jak ciosane siekierą. Niestety daleko tu do jakości Far Cry czy Ghost Recon: Wildlands.

Największą zmianą na plus jest umieszczenie gry w otwartym świecie. Żegnajcie do bólu liniowe misje dwóch pierwszych części serii, przechodzenie wszystkiego na jedno kopyto i ograniczenie działań gracza do wciskania spustu. W Sniper: Ghost Warrior 3 wszystko zależy do nas. Od kolejności podejmowanych misji, poprzez przyjmowanie zleceń pobocznych, polowanie na wysoko postawionych i groźnych separatystów, po standardowe w grach z otwartym światem zbieractwo. W czterech aktach kampanii biegamy lub jeździmy po trzech różnorodnych fragmentach Gruzji i naprawdę czuć i widać różnicę. Graficznie nie jest to szczyt możliwości sprzętów, ale po wcześniejszych grach studia CI Games - z wyjątkiem świetnego Lords of the Fallen - jest to ich "średniacki" standard. Na szczęście względna różnorodność środowiska i ukształtowanie górzystego terenu daje spore możliwości, zwłaszcza dla snajpera. Odpowiednie miejsce i wszystkich wrogów mamy wystawionych jak na tacy.

A jeśli o strzelanie chodzi, to Sniper: Ghost Warrior 3 daje spore możliwości. Strzały nawet na odległość 500 metrów, obejmują rozpoznanie i dostosowanie broni. Każda próba odstrzelenia głowy przeciwnika wymaga ustawienia lunety, uwzględniając oczywiście odległość i wiatr. Przy idealnych strzałach włącza się kamera śledząca pocisk, po czym w zwolnionym tempie podziwiamy odlatujące fragmenty czaszki. Drastyczne, ale tak wygląda walka. Do rozpoznania służy wielofunkcyjny i bardzo przydatny dron. Dzięki niemu można wykryć i oznaczyć wroga, znaleźć istotne punkty na mapie, odnaleźć i zhakować podnoszące alarm kamery czy zmylić wroga sygnałem dźwiękowym. Dzięki odpowiedniemu zaplanowaniu akcji można bez problemów przebić się przez obronę przeciwnika. Jeśli chcemy, wystrzelać wszystkich z odległości, polować na nich przy pomocy łuku kompozytowego, ale także wpaść niczym Rambo z kałasznikowem i rozpętać prawdziwe piekło. W wąskich przejściach czy budynkach przydaje się mający szerokie pole rażenia shotgun, poręczny pistolet czy różnego rodzaju granaty i pułapki. Do tego dochodzi różnorodna amunicja, dzięki której można wrogów wysadzić, oznaczyć czy zlikwidować przez ściany. A może kule zawsze trafiające w cel? Przeciwnik nie ma lekko. Arsenał jest dość spory, dzięki czemu każdy znajdzie nie tylko ulubione śmiercionośne zabawki, ale też najskuteczniejszą metodę wycięcia w pień oddziałów wroga.

Tak jak naprawdę dobrze bawiłem się Sniper: Ghost Warrior 3, tak jest niestety sporo rzeczy, które mogą irytować. Od momentu uruchomienia Sniper: Ghost Warrior 3 w menu konsoli po pierwszy ruch w grze mija... 5 i pół minuty. Na szczęście w trakcie rozgrywki jest o niebo lepiej i po śmierci czy restarcie trwa to tylko kilka sekund. Są tez niestety błędy i to czasami bardzo poważne. Samochód, który nagle przestaje jeździć, przenikanie przez własne ciało podczas wspinaczki, znikający i pojawiający się wrogowie lub nagła śmierć wszystkich przeciwników. Jestem w stanie przełknąć wszystko, ale aktualizacja gry w dniu premiery wycięła mi polskich lektorów, prócz głównego bohatera. Słabo.

Mam szczerą nadzieję, że Sniper: Ghost Warrior 3 zostanie załatany, a błędy zlikwidowane. Bo gra jest naprawdę niezła i bez tych wpadek jest to solidny średniak. W kategorii gier snajperskich ma nawet szansę na pozycję lidera. Oferuje naprawdę sporo, co więcej, ani chwilę się nie nudziłem. Zadań pobocznych, zbieractwa i fajnych miejscówek jest bardzo dużo, do tego dochodzi zabawa bronią i jej rozwijanie oraz świetne wykorzystanie drona. Liczę więc na to, że warszawskie studio CI Games mocno popracuje nad zlikwidowaniem wad i za jakiś czas gra odbije się od dna, na którym - zdaniem wielu - się teraz znajduje. Mimo to polecam, zwłaszcza tęskniącym za przyjemnym likwidowaniem wroga z kilkusetmetrowych odległości.
 

Zobacz także

2025-04-26, godz. 07:30 #DRIVE Rally [PC] Co by było, gdyby połączyć absolutnego kultowego klasyka SEGA Rally i artystycznie piękne wyścigi Art of Rally? Prawdopodobnie coś na wzór #Drive Rally… » więcej 2025-04-26, godz. 07:30 Mandragora: Whisprers of the Witch Tree [PlayStation 5] Jak mówi popularne powiedzonko, "naśladownictwo to najszczersza forma pochlebstwa" - bo od momentu zdefiniowania "soulsów", czyli nastawionego na bezlitosne… » więcej 2025-04-19, godz. 08:00 Hook: Complete Edition [Xbox] Maciej Targoni to niezależny uznany polski twórca relaksujących gier logicznych, cechujących się minimalizmem i prostotą działania. Nie oznacza to, że… » więcej 2025-04-19, godz. 08:00 Spilled! [PC] Czasami się trafia gra, która jest bardzo krótka, bardzo prosta, ale ma to coś, że z uśmiechem na twarzy poświęca się jej czas. I takie jest Spilled!… » więcej 2025-04-19, godz. 08:00 Commandos Origins [Xbox Series X] To jest ten moment, kiedy uczeń przerósł mistrza. Choć może bardziej dlatego, że to mistrz zaczął się trochę obijać, a uczniowie się podciągnęli… » więcej 2025-04-12, godz. 08:00 Legends BMX [PlayStation 5] Każdy raczej wie, czym jest BMX. Mogę się założyć, że w każdej grupie znajomych z klasy czy z podwórka co najmniej jeden egzemplarz się znalazł. Kiedyś… » więcej 2025-04-12, godz. 08:00 Kamikaze Lassplanes [PC] To jedna z trudniejszych gier do oceny. Polskie Kamikaze Lassplanes łączy przegadaną, miejscami obyczajowo-romantyczną wizualną nowelę z intensywną lotniczą… » więcej 2025-04-05, godz. 08:00 Blizzard Arcade Collection [Xbox Series X] Pierwotnie kompilacja Blizzard Arcade Collection została wydana w roku 2021, jednak na lata utknęła na mojej liście "kiedyś zagram". Z okazu tego, że tytuł… » więcej 2025-04-05, godz. 08:00 Atomfall [Xbox Series X] Przeczytałem już kilka różnych tekstów o Atomfall i odpowiem Wam od razu na pytania, które w nich się pojawiają. Chyba zresztą w każdym tekście, który… » więcej 2025-04-05, godz. 08:00 Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition [Switch] Łatwo możecie stwierdzić, że w Giermaszu jesteśmy fanami serii Xenoblade Chronicles. Entuzjastyczne recenzje gier tworzących trylogię i setki godzin spędzone… » więcej
12345